CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, June 3, 2009

keta baru.....

mak aii....lama gak tak buka blog nih.....ni bila weeda tegur, baru terbuka pintu hati. TQ weeda....



kerja dah makin leh tahan sebab sekarang ni bertugas untuk memecahkan kebuntuan staff yang buntu.....and kadang2 aku pun jadi blurr dan blackout sebab dah buntu sgt,,,,,,



Ni lah, kepada kawan2 yang rajin melayari citer di wad psikiatri, maybe korang leh bagi idea sebab aku ni jenis yang tak suka heboh2 sangat.



19hb jun nih, road tax keta aku mati. ini bermakna, hari jadi keta porche aku akan menjangkau 8 tahun. kalau budak, dah darjah dua dah. dipendekkan citer, semenjak dua menjak nih, dah banyak lah juga showroom aku jelajah, sebab dah budget2 pun.......leh lah nak amik keta baru. tapi bila try check kat finance, aku still ada satu lagi masalah negara.



seperti mana yang korg tau, aku ni plak jenis yg suka menolong org dikala kesusahan, tetapi semenjak aku pernah ditimpa kesusahan, aku mula jadi agak kedekut dan belajar berkira esp dalam bentuk RMRMRMRM...... setakat belanja korg kebab ker, piza ker....tu kecik jer lah....sbb bukan tiap2 hari pun.



aku pernah meluahkan hajat hati aku kepada kawan aku nih, dari Jan 09, suh dia tukar nama keta dia, sbb masa dia beli dulu, pakai nama aku. masa tolong tu, atas dasar kawan dan mmg nak tolong kawan. Masa 2008 pun aku pernah merengek2 kat dia tolong lah tukar nama keta tu.....sbb aku letih asyik gi post ofis esp bila ada tunggakan bayaran. dan bila masa aku nak li umah, mmg aku hampir pengsan tahap gaban sbb bank bg tau aku ada masalah dgn bank yang berpunca dari keta tersebut.



Kalau ikutkan kiraan kalendar kuda (alah, kalendar cina lah) mmg kalau org biasa dah habis tahap kesabaran. aku pernah merujuk kepada seseorg bahawa apa yang harus aku lakukan? nak amik ker keta dia, nak rampas ker, nak wat lock mcm pak guard ikat tayar keta org salah parking ker.....sebab dah byk kali aku cakap, tapi mcm tak der apa jer. Ada gak kwn nih (kira mcm tempat aku mengadu) bagi tau, aku nih bagi muka sgt....



So, kalau kawan2 ada idea yang bernanas.....bg tau kat aku. Aku dah tak tahan....nak beli keta baru.........

2 comments:

weeda said...

Tahniah cik najwa kerana berjaya update blog..Hehehe...masalah ni mungkin boleh dibantu oleh kaunter info yang lebih luas pengetahuannya heheh..update lah selalu..windu aaa :)

Anonymous said...

haha...cik najwa keje kat pendaftar best kan kan kan....haaa staf sume ok kan...pasal kete tu kan saya rasa mmmmm cuba cek dengan bank tu klu tak bayar dia takleh tarik ke?